Gyllene tillfälle för marknadsaktiviteter?

Coronapandemin har som vi alla vet påverkat marknaden något enormt. Denna sommar och även tiden efter blir för många företag en period av att återstabilisera sig. Detta medför även såklart att företag kommer hålla hårt och skära ner sina utgifter. I vårt avseende är detta ett gyllene tillfälle att satsa extra på marknadsaktiviteter för att kunna öka sin marknadsandel.


Två exempel på digitala marknadsaktiviteter ert företag kan jobba med i sommar för ökad marknadsandel

Sociala medier: Passa på att publicera ännu mer inlägg och annonsera ert varumärke och produkter eller tjänster mot er målgrupp. När folk är på lediga så scrollas det en hel del i flödena från hängmattan eller stranden för att se vad ens vänner och familjemedlemmar sysslar med på sin semester.

Optimera er synlighet i sökmotorerna: Syns ni på Google idag i den utsträckning ni vill synas? Om ni önskar att synas ännu mer är sommaren en väldigt bra tid att optimera sin hemsida eller Google Ads-konto för bättre synlighet. Det tar tid efter en sökordsoptimering hemsidan ger effekt. Därför kan detta vara ett gyllene tillfälle att få sin hemsida högre upp i sökresultaten till hösten. Optimering av Google Ads-kontot går desto snabbare. Men varför inte passa på att öka sin synlighet mot sina konkurrenter även för den betalda sökordsannonseringen när de är iväg på semester?


Vad tror ni? Är det ett gyllene tillfälle att utöka sina marknadsaktiviteter eller är det att kasta pengarna i sjön? När marknaden kommer stabilisera sig vet ingen, men är det lönt att vänta eller ska man ta sin chans? Lämna gärna en kommentar i kommentarsfältet hur ni resonerar.


Vi finns tillgängliga för gratis feedback, förfrågningar och erbjuder våra tjänster under hela sommaren.

Kontakta oss!

Kategorier: SteadyBlogg

0 kommentarer

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *